LA FECCOO DEMANA LA RETIRADA DE L’AVANTPROJECTE DE TRACTAMENT INTEGRAT DE LLENGÜES
A la reunió del CEIB la FECCOO ha exposat el seu rebuig a aquest avantprojecte donat que va en contra de la cultura i la llengua pròpia de les Illes Balears i posa en dubte la tasca realitzada fins ara als centres educatius.
En la reunió d’avui del Consell Escolar de les Illes Balears la Federació d’Ensenyament de CCOO ha expressat el seu rebuig a la proposta d’avantprojecte de tractament integrat de llengües pel seu caràcter demagògic i totalment ideologitzat, que va en contra de la cohesió existent, tant la de la comunitat escolar con de la nostra societat. També ho demanam en defensa de la qualitat dels projectes educatius dels centres, que vigilen per la convivència, la cultura i són pedagògicament impecables, aconseguint els objectius marcats pel nostre Estatut i la llei de normalització, és a dir, que els alumnes acabin el seu procés educatiu obligatori amb total coneixement de les 2 llengües oficials.
Des de la FECCOO lamentem que, en l’àmbit de les organitzacions sindicals, únicament UGT i l’Stei s’hagin sumat a la nostra postura i que entre els representants dels treballadors hi hagi organitzacions com ANPE i USO que contribueixin a generar dubtes entorn a l’excel·lent tasca desenvolupada pels professionals de l’ensenyament, la qual ha permès que en l’actualitat els alumnes finalitzin l’educació obligatòria coneixent les dues llengües oficials de la nostra comunitat, malgrat que li pesi fins i tot al Conseller d’Educació de les Illes Balears. D’aquesta forma el resultat final de la votació ha estat de 15 vots a favor, 5 en contra i 2 abstencions.
També resulta sorprenent la contradicció entre allò que estableix l’esborrany de la LOMCE respecte al paper dels pares en les decisions del centre i el que s’atorga des d’aquest document.
En la reunió d’avui del Consell Escolar de les Illes Balears la Federació d’Ensenyament de CCOO ha expressat el seu rebuig a la proposta d’avantprojecte de tractament integrat de llengües pel seu caràcter demagògic i totalment ideologitzat, que va en contra de la cohesió existent, tant la de la comunitat escolar con de la nostra societat. També ho demanam en defensa de la qualitat dels projectes educatius dels centres, que vigilen per la convivència, la cultura i són pedagògicament impecables, aconseguint els objectius marcats pel nostre Estatut i la llei de normalització, és a dir, que els alumnes acabin el seu procés educatiu obligatori amb total coneixement de les 2 llengües oficials.
Des de la FECCOO lamentem que, en l’àmbit de les organitzacions sindicals, únicament UGT i l’Stei s’hagin sumat a la nostra postura i que entre els representants dels treballadors hi hagi organitzacions com ANPE i USO que contribueixin a generar dubtes entorn a l’excel·lent tasca desenvolupada pels professionals de l’ensenyament, la qual ha permès que en l’actualitat els alumnes finalitzin l’educació obligatòria coneixent les dues llengües oficials de la nostra comunitat, malgrat que li pesi fins i tot al Conseller d’Educació de les Illes Balears. D’aquesta forma el resultat final de la votació ha estat de 15 vots a favor, 5 en contra i 2 abstencions.
També resulta sorprenent la contradicció entre allò que estableix l’esborrany de la LOMCE respecte al paper dels pares en les decisions del centre i el que s’atorga des d’aquest document.